maandag 28 januari 2013

Trust Urban Revolt Headset - Midnight Magic: hoofdtelefoon met mooi design en goede prijs-kwaliteitverhouding!


Trust Urban Revolt Headset: een goede hoofdtelefoon

Het merk Trust

Trust is een Nederlands computerhardwarebedrijf dat voornamelijk bekend staat om de verkoop van producten als webcams, toetsenborden en computermuizen. Het hoofdkantoor staat in Dordrecht, maar het heeft ook vestigingen in de rest van Europa, Noord-Amerika en Azië. In totaal werken er ongeveer 250 mensen.

Waar kan ik deze Trust hoofdtelefoon kopen?

De Trust headset is te koop bij diverse computerwinkels, elektronicawinkels, webshops en warenhuizen zoals Wehkamp.nl, Bol.com, Mediamarkt.nl, Saturn.nl, Hoofdtelefoonstore.nl, Coolblue.nl, Redcoon.nl, Conrad.nl, Central Point.nl, All4games.nl, Mycom.nl, Kijkshop.nl, Dixons.nl, Dynabyte.nl etc.

Een goedkope koptelefoon: Trust Urban Revolt Headset

Hoe ziet deze hoofdtelefoon van Trust eruit?

Wat meteen opvalt aan de hoofdtelefoon is dat het geen strak en saai uiterlijk heeft. De Trust Urban Revolt headsets hebben juist een cool en stoer uiterlijk door de unieke prints die ze hebben. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een koptelefoon gezien met zo'n urban uiterlijk. De Trust Urban Revolt Headsets zijn in 5 verschillende prints verkrijgbaar. Ik heb gekozen voor de 'Midnight Magic' aangezien rood mijn lievelingskleur is. De hoogte van de hoofdtelefoon is ongeveer 18 cm en de breedte 15 cm. Het gedeelte wat op je hoofd zit is van zwart hard plastic waar metalen stukken aan zitten (zie foto's). De metalen stukken kun je verstellen en aanpassen aan de grootte van je hoofd. Op de metalen stukken staat ook vermeld welke de linkerkant is en welke de rechterkant. De oorschelpen zelf hebben een diameter van 4 cm. De diameter inclusief de kussentjes is ongeveer 7 cm. De kussentjes zijn echt superzacht en sluiten goed je oorschelp af.

Een goede hoofdtelefoon: Trust Urban Revolt Headset

Hoe is de geluidskwaliteit van deze koptelefoon van Trust?

De geluidskwaliteit vind ik voor zo'n goedkope koptelefoon behoorlijk goed. Wat me meteen opvalt is dat de bas supergoed is voor zo'n kleine koptelefoon. Voor muziek als R&B, Urban, House, Eclectic, Hardcore, Hardstyle, Techno, Dubstep, Drum 'n Bass en andere muziekstijlen waarbij de bas belangrijk is, is dit een perfecte hoofdtelefoon. Wat me daarentegen wel opvalt is dat de koptelefoon in de hoge tonen niet zo goed is. Het geluid is niet echt helder en klinkt best dof. Toch vind ik het geluid in zijn totaliteit vol klinken en het geld zeker waard. Ik gebruik de hoofdtelefoon voornamelijk in combinatie met mijn elektronisch drumstel en dan kan ik de zware bastonen goed waarderen. Veel beter dan mijn oude goedkope Sony hoofdtelefoon. Die had namelijk alleen maar hoge tonen en geen bas.

Trust Urban Revolt Headset: een goedkope hoofdtelefoon

Is deze headset van Trust fijn in gebruik?

De Trust Urban Revolt Headset is fijn in gebruik. De koptelefoon zit best strak op je hoofd, waardoor de oorschelpen goed geklemd zitten om je oren. Hierdoor blijft het omgevingsgeluid goed op de achtergrond zodat je niet afgeleid wordt. Aangezien ik 'm veel gebruik voor het drummen, is het een voordeel dat de koptelefoon zo strak op je hoofd zit. Wanneer je wat wilder aan het drummen bent, blijft deze dan ook netjes op je hoofd zitten. De kussentjes zijn superzacht en voelen dan ook aangenaam aan. De kabel is ook redelijk lang (1 meter), dus fijn in gebruik. Tevens zit er aan de kabel een volumeknop. Er zit ook een ingebouwde microfoon in, maar hier maak ik geen gebruik van. Hiermee zou je dus ook kunnen chatten, online gamen en bellen.

Trust Urban Revolt Headset

Ik gebruik deze koptelefoon voornamelijk om te drummen en sluit hem ook weleens aan op mijn HTC Smartphone, maar je kunt deze koptelefoon ook gebruiken voor je iPhone, iPod, iPad, Tablet, MP3 speler, Sony PSP, Nintendo DS en andere smartphones zoals een Samsung, Nokia, Blackberry etc. Zolang er maar een 3.5 mm hoofdtelefoon uitgang op zit. Het aansluiten van deze hoofdtelefoon is eigenlijk gewoon plug & play, maar er zit voor de zekerheid nog een full color handleiding op A4-formaat bij met duidelijke uitleg, tekeningen en screenshots.

Conclusie

Ik ben zeer tevreden over deze Trust Urban Revolt Headset. Voor zo'n goedkope hoofdtelefoon krijg je behoorlijk kwaliteit. De hoofdtelefoon heeft een cool uiterlijk door de print die erop zit in plaats van een saaie egale zwarte of grijze kleur. De koptelefoon zit stevig op je hoofd, zodat deze met wilde bewegingen (bijvoorbeeld met drummen) niet snel scheef gaat zitten. Voor het drummen is een draadloze hoofdtelefoon misschien wat handiger, maar dan zit je weer in een hele andere prijsklasse. De zachte oorschelpen zitten erg aangenaam. Het geluid is niet super, maar de bas is voor zo'n kleine koptelefoon erg goed. Qua hoge tonen is er nog wel verbetering gewenst, waardoor het in zijn totaliteit wat dof klinkt. Al met al vind ik de geluidskwaliteit in verhouding tot de prijs van de hoofdtelefoon erg goed.

Pluspunten
+ Uniek uiterlijk
+ Zware bastonen
+ Fijn in gebruik
+ Goede prijs-kwaliteitverhouding

Minpunten
- Weinig hoge tonen


Merk: Trust
Kleur: zwart met rood en witte print (er zijn 4 andere prints en kleuren verkrijgbaar)
Aansluiting: 3.5 mm jackplug
Prijs: tussen € 15 en € 40
Verkrijgbaar: bij diverse (online) computerwinkels, elektronicawinkels en warenhuizen zoals Wehkamp.nl, Bol.com, Mediamarkt.nl, Saturn.nl, Hoofdtelefoonstore.nl, Coolblue.nl, Redcoon.nl, Conrad.nl, Central Point.nl, All4games.nl, Mycom.nl, Kijkshop.nl, Dixons.nl, Dynabyte.nl etc.



Bestel deze of een andere Trust Headset direct bij Bol.com!





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...